Медик
Онлайн-консультаціїНормативна базаЗразки документівЖурнали облікуПосадові інструкціїНовиниМатеріалиШпаргалкиКалендарВідпочинОкМагазин
Facebook
Telegram

Новини

Новини

Сортувати за
Датою
Фільтр
Головна
Вхід
ГоловнаНовиниЗа яких підстав лікар може відмовити пацієнту в обслуговуванні
Останні новини
22.07.2025

За яких підстав лікар може відмовити пацієнту в обслуговуванні

В українському законодавстві передбачено всього дві чітко визначені підстави, за яких лікар може ініціювати припинення обслуговування пацієнта.

Підстава №1: невиконання медичних приписів

  • Пацієнт ігнорує призначене лікування або не проходить необхідні обстеження
  • Це має бути задокументовано у медичній картці
  • Лікар не зобов’язаний “переконувати” — він має право діяти відповідно до доказової медицини

Підстава №2: порушення правил внутрішнього розпорядку

  • Пацієнт веде себе агресивно, ображає персонал, вимагає позачергового прийому, зриває робочий графік
  • Фіксується через Акт за підписом щонайменше 2 співробітників
  • Рекомендовано — інформувати завідувача та керівництво КНП письмово

І навіть це - «за умови, що це не загрожуватиме життю хворого і здоров'ю населення»

Інші причини (емоційне вигорання, втрата довіри, небажання працювати з пацієнтом) — не передбачені законом, і не можуть бути підставою для відмови.

Чому часто навіть визначенні підстави не працюють на практиці:

  • МОЗ не затверджено чіткої процедури реалізації права
  • Лікар не має технічного доступу до самостійного припинення декларації в eHealth
  • Адміністрація часто боїться втратити фінансування від НСЗУ — і тисне, в першу чергу, на лікаря
  • НСЗУ у скаргах здебільшого займає бік пацієнта, а не лікаря/медичного закладу

Що варто зробити лікарю?

  • Фіксувати порушення письмово (у медкартці або актом)
  • Звертатися до завідувача/директора з письмовою заявою
  • Не вести пацієнта без декларації та інформованої згоди
  • У разі агресії — викликати поліцію, складати акт про інцидент

Підсумок:

  • Лікар має право відмовити пацієнту — якщо дотримані 2 законні умови, у разі наявності підстав і доказів
  • Безпека, гідність і професіоналізм лікаря — не має бути предметом компромісу

Нормативна база:
Основи законодавства України про охорону здоров’я — ст. 34
Конституція України — ст. 43 (право на безпечні умови праці)

Джерело: Медичне Право України
23.07.2025
На кого покладається відповідальність за відсутність в лікарні ліків або витратних матеріалів
12.03.2025
Поради лікарю у випадку неадекватної поведінки пацієнта
05.02.2025
Права лікарів у новій системі оцінювання повсякденного функціонування
15.01.2025
Чи може керівник покласти повну матеріальну відповідальність на завідувача відділення
02.12.2024
Оновлено процедуру бронювання працівників
Відділ продажу
(044) 364-3072
з 9.00 до 18.00
© Медик, Ай Ті Сістем Юкрейн, ТОВ, 2017—2025