Медик
Онлайн-консультаціїНормативна базаЗразки документівЖурнали облікуПосадові інструкціїНовиниМатеріалиШпаргалкиКалендарВідпочинОкМагазин
Facebook
Telegram

Новини

Новини

Сортувати за
Датою
Фільтр
Головна
Вхід
ГоловнаНовиниМедична апаратура в лікарні дала збій: хто несе відповідальність
Останні новини
25.08.2025

Медична апаратура в лікарні дала збій: хто несе відповідальність

Ситуація: у лікарні відмовив апарат (наприклад, ШВЛ чи монітор пацієнта), внаслідок чого пацієнт отримав шкоду здоров’ю. Хто відповідає — лікар, виробник чи медзаклад?

Нормативна база:

  • Відповідно до ст. 80 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я»  заклади охорони здоров’я несуть відповідальність за шкоду, завдану пацієнтові у зв’язку з неналежним наданням медичної допомоги.
  • За ст. 1209 ЦКУ ➝ шкода, завдана внаслідок недоліків товару (у тому числі медичного обладнання), відшкодовується виробником або постачальником.
  • За ст. 1172 ЦКУ ➝ юридична особа відповідає за шкоду, завдану її працівником під час виконання трудових обов’язків.

На практиці:
Якщо лікар діяв правильно, але апарат відмовив - відповідальність несе заклад (як власник обладнання) і можливо, виробник/постачальник (якщо доведеться дефект).
Якщо лікар неправильно користувався апаратом - відповідальність може настати для лікаря (дисциплінарна або цивільна) + для закладу.
Якщо апарат був несправний, але заклад знав і не вивів його з експлуатації - відповідальність закладу як юридичної особи.

Висновок:
Відповідальність залежить від причин збою:

  • технічний дефект - виробник / постачальник;
  • неналежне обслуговування - заклад охорони здоров’я;
  • неправильне використання - лікар (але заклад все одно відповідає перед пацієнтом, а потім може регресно звернутися до винного).
Джерело: Медичне Право України
14.10.2025
Право пацієнта на отримання результатів МРТ у зручний спосіб
01.09.2025
Права лікарів у новій системі оцінювання повсякденного функціонування
23.07.2025
На кого покладається відповідальність за відсутність в лікарні ліків або витратних матеріалів
22.07.2025
За яких підстав лікар може відмовити пацієнту в обслуговуванні
12.03.2025
Поради лікарю у випадку неадекватної поведінки пацієнта
Відділ продажу
(044) 364-3072
з 9.00 до 18.00
© Медик, Ай Ті Сістем Юкрейн, ТОВ, 2017—2025