Медик
Онлайн-консультаціїНормативна базаЗразки документівЖурнали облікуПосадові інструкціїНовиниМатеріалиШпаргалкиКалендарВідпочинОкМагазин
Facebook
Telegram

Новини

Новини

Сортувати за
Датою
Фільтр
Головна
Вхід
ГоловнаНовиниЯк отримати медичну інформовану згоду у осіб з інвалідністю та недієздатних осіб
Останні новини
04.10.2024

Як отримати медичну інформовану згоду у осіб з інвалідністю та недієздатних осіб

В Україні отримання інформованої згоди пацієнта на медичне втручання є обов'язковою умовою, окрім випадків, коли пацієнт перебуває в критичному стані.

Запитання

Але як бути, коли пацієнт має інвалідність, наприклад, втрату зору або кінцівок, або визнаний недієздатним?

Пацієнти з інвалідністю
Якщо пацієнт не може самостійно підписати форму інформованої згоди через інвалідність (наприклад, через втрату рук або зору), важливо дотримуватися особливої процедури:

  • Інформовану згоду може підписати законний представник або опікун.
  • У випадках, коли у пацієнта немає представника, або ж пацієнт фізично не може поставити підпис, за участі лікуючого лікаря та не менше двох лікарів оформлюється акт.

Лікар зобов'язаний усно роз'яснити пацієнту суть діагностики, лікування та можливі наслідки відмови від лікування.

Акт підписують лікарі та представники закладу, він зберігається разом з формою згоди.

Недієздатні або обмежено-дієздатні особи:
Медичне втручання для пацієнтів, які визнані недієздатними, проводиться за згодою їх законних представників (батьків, опікунів). Важливі нюанси:

  • Якщо пацієнт перебуває під опікою, згоду на лікування надає опікун.
  • Якщо опікун відсутній або не призначений, обов’язки законного представника бере на себе медичний або соціальний заклад, де перебуває пацієнт.
  • У невідкладних випадках, коли життя пацієнта під загрозою, медична допомога надається без згоди.

Нормативна база:

  • Цивільний кодекс України (ст. 66)
  • Закон України «Основи законодавства України про охорону здоров'я»
  • Наказ МОЗ № 110 від 14.02.2012
Джерело: Медичне Право України
12.03.2025
Поради лікарю у випадку неадекватної поведінки пацієнта
05.02.2025
Права лікарів у новій системі оцінювання повсякденного функціонування
15.01.2025
Чи може керівник покласти повну матеріальну відповідальність на завідувача відділення
02.12.2024
Оновлено процедуру бронювання працівників
07.08.2024
Лікарська таємниця та правила використання інформації з медичної картки
Відділ продажу
(044) 364-3072
з 9.00 до 18.00
© Медик, Ай Ті Сістем Юкрейн, ТОВ, 2017—2025